تهران، بلوار جردن

آدرس شرکت

021-79367

مشاوره خرید

شنبه تا چهار شنبه ساعت 9 تا17

ساعت کاری

قیمت هوشمندسازی خانه 

در چند سال اخیر، هوشمندسازی ساختمان ها از لحاظ ارزش افزوده بر قیمت ملک برای ساکنین و سازندگان، به ویژه در حوزه های مسکونی و اداری، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

جدای از تسهیلات رفاهی فراوانی که هوشمندسازی ساختمان ها برای کاربران به ارمغان می آورد، گرایش به سبک زندگی مدرن و روزافزون باعث شده است که چه خریداران شخصی و چه انبوه سازان از نظر روانشناختی و فرهنگی ارزش بیشتری برای ساختمان های هوشمند قائل باشند. این تمایل به سمت هوشمندسازی در بین فروشندگان و خریداران بسیار گسترش یافته است.

به دلیل دو عامل اصلی، یعنی ایجاد رفاه و آسایش بیشتر در زندگی روزمره و تمایل جامعه به مدرن تر شدن، ارزش مالی و قیمت ملک های هوشمند نسبت به ملک های غیرهوشمند تفاوت قابل توجهی دارد. به همین دلیل، هزینه های هوشمندسازی نسبت به افزایش قیمت فروش بسیار پایین تر است.

کاهش هزینه ها در بلندمدت با خانه هوشمند

در ساختمان های هوشمند، کاهش قابل توجه هزینه های مصرف انرژی در طولانی مدت مشاهده می شود. مصرف انرژی در بخش های مختلف نظیر روشنایی، سرمایش و گرمایش در این ساختمان ها به طور قابل ملاحظه ای کمتر از ساختمان های غیرهوشمند است.

این امر به دلیل استفاده از وسایل الکتریکی تنها در زمان و به میزان نیاز صورت می گیرد. سیستم هوشمندسازی به طور اتوماتیک در مکان ها و زمان های غیرضروری، منابع مصرف انرژی را قطع می کند. بنابراین، هزینه های مصرف انرژی در طولانی مدت به طور چشمگیری کاهش می یابد.

در محاسبه هزینه هوشمندسازی ساختمان، باید دو فاکتور افزایش ارزش افزوده بر قیمت ساختمان و کاهش هزینه های مصرف انرژی در طول دوره استفاده همواره مد نظر مخاطبین باشد.

قیمت هوشمندسازی خانه
قیمت هوشمندسازی خانه

عوامل موثر بر هزینه تعیین هوشمندسازی

به طور کلی هزینه های هوشمند تحت تاثیر چند فاکتور هستند که به آن ها می پردازیم.

تجهیزات هوشمند سازی

اولین و مهم ترین عامل در تعیین هزینه های هوشمند سازی خانه، تجهیزات مورد نیاز برای هوشمند سازی است. به عبارتی، چه تجهیزاتی از منزل نیاز و امکان هوشمند سازی دارند. در این بخش به اختصار به انواع تجهیزات خانه هوشمند اشاره می نماییم.

  • هوشمند سازی نور و روشنایی

یکی از ابتدایی ترین بخش ها در هوشمند سازی ساختمان، بخش نور و روشنایی هوشمند است. روشنایی هوشمند یکی از امکانات خانه هوشمند است که از جنبه های مختلف آسایش، راحتی و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی را به همراه دارد. با این سیستم، شما می توانید نور خانه را با توجه به احساس و نیاز خود از راه دور و یا به صورت هوشمند و با توجه به زمان و شرایط نوری تغییر دهید. تجهیزات روشنایی هوشمند علاوه بر ایجاد راحتی و آسایش، جلوه ای لوکس و جذاب به طراحی دکوراسیون منزل می بخشند و در نتیجه، قیمت خانه نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته و خانه ارزنده تر خواهد شد.

لیست تجهیزات روشنایی هوشمند:

  • لامپ های ال ای دی هوشمند
  • کلیدهای لمسی هوشمند در انواع تک پل، دو پل، سه پل و چهار پل
  • مبدل های کلید سنتی به هوشمند
  • رله های هوشمند
  • کنترلر نوار رنگی هوشمند
  • سرپیچ های هوشمند
  • پریزهای هوشمند

با توجه به اینکه در هوشمند سازی خانه از کدام یک از تجهیزات روشنایی هوشمند بخواهید استفاده کنید، هزینه هوشمند سازی ساختمان برای شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر از کلیدهای لمسی با ظاهر شیک و امکانات متعدد استفاده شود، هزینه بیشتر خواهد بود. اما اگر به دلیل محدودیت مالی تنها از پشت کلیدهای مبدل سنتی به هوشمند صرفا برای کارایی هوشمند آن استفاده شود و ظاهر همان حالت سنتی باقی بماند، هزینه پایین تری خواهد داشت.

  • تجهیزات سرمایش و گرمایش هوشمند

سرمایش و گرمایش هوشمند جزو اصلی ترین بخش های یک خانه هوشمند بشمار می رود. هزینه ای که برای هوشمند سازی سرمایش و گرمایش ساختمان صرف می شود، قطعا سرمایه گذاری بسیار عالی و معقولی برای آینده است. چرا که با صرفه جویی در مصرف انرژی، بازگشت هزینه هوشمند سازی اولیه اتفاق خواهد افتاد. علاوه بر صرفه جویی در هزینه، در مبحث صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ منابع طبیعی نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

لیست تجهیزات سرمایش و گرمایش هوشمند:

  • کلید کولر آبی هوشمند
  • کلید ترموستات هوشمند

کلیدهای هوشمند کولر آبی یک ایده جذاب برای هوشمند کردن سرمایش منزل بشمار می روند. چرا که در کشور ما هنوز کولر آبی بخش عمده ای از سیستم سرمایش ساختمان ها است که متاسفانه سال هاست با همان طراحی سنتی بدون هیچگونه هوشمندی و یا حتی امکان اتوماتیک تولید می شوند. با استفاده از کلیدهای کولر آبی هوشمند، به راحتی می توان کولرهای سنتی را هوشمند و مدرن کرد، بدون اینکه برای هوشمند سازی ساختمان مجبور شویم سیستم سرمایش آن را به کل تغییر دهیم. و این یعنی هوشمند سازی ساختمان با حداقل هزینه.

با استفاده از کلیدهای ترموستات و کلید کولر آبی هوشمند، به راحتی می توان سرمایش و گرمایش را با کمترین هزینه هوشمند کرد. چرا که هزینه های تغییر سیستم، هزینه های تخریب و نصب از میان خواهد رفت و تاثیر بسزایی در تعیین قیمت خانه هوشمند خواهد داشت.

  • تجهیزات امنیتی و ایمنی خانه هوشمند

ایمنی و امنیت یکی از ویژگی های مهم در خانه های هوشمند بشمار می رود. چرا که ساکنین خانه های هوشمند با صرف هزینه به دنبال تامین امنیت و ایمنی هوشمند و قابل اعتماد در خانه های هوشمند هستند. با توجه به این ویژگی مهم خانه هوشمند، تجهیزات هوشمند سازی امنیتی و ایمنی با دامنه وسیعی از امکانات و قیمت های متفاوت در بازار موجود است. کاربران با توجه به نیازهای امنیتی و بودجه مالی مدنظر می توانند از این تجهیزات جهت ایمن سازی خانه هوشمند استفاده نمایند.

انواع تجهیزات هوشمند سازی امنیت و ایمنی ساختمان:

  • انواع دوربین های تحت شبکه هوشمند
  • دزدگیرهای خانه هوشمند
  • انواع سنسورهای تشخیصی

هر یک از این تجهیزات در مدل ها و امکانات متعدد و با قیمت های مختلف در بازار موجود هستند. دوربین های تحت شبکه سیمی و بی سیم و چرخشی یا ساده با توجه به نیاز امنیتی هر ساختمان با قیمت های مختلف قابل انتخاب است. همچنین انتخاب دزدگیر مدنظر که نیازهای امنیتی ساختمان را برآورده نماید و همچنین تعداد زون مورد نیاز برای افزودن سنسور در دزدگیر بر قیمت نهایی دزدگیر تاثیرگذار خواهد بود. انتخاب سنسورهای تشخیصی مانند سنسور تشخیص حضور با توجه به مساحت فضا و یا سنسورهای تشخیص دود و رطوبت و سنسور در و پنجره برای بالا بردن امنیت و ایمنی ساختمان تعیین کننده هزینه هوشمند سازی امنیت ساختمان هستند.

عملگرها و کنترلرهای هوشمند سازی

یکی از تجهیزات جالب و مقرون به صرفه در هوشمند سازی ساختمان همین عملگرها یا رله های هوشمند می باشند. رله های هوشمند برای هوشمند سازی تمامی تجهیزات الکتریکی کاربرد دارند. به عنوان مثال، برای هوشمند سازی درب پارکینگ، کرکره برقی، پرده برقی و بسیاری از تجهیزات برقی. رله های هوشمند در انواع مختلف و امکانات متعدد با تعدد در تعداد خروجی هوشمند با قیمت های مختلف در بازار موجود می باشند.

مساحت ساختمان

دومین عامل مهم و اصلی در تعیین هزینه هوشمند سازی ساختمان، مساحت ساختمان مورد نظر است. بدیهی است که هرچه مساحت ساختمان بیشتر باشد، به تجهیزات بیشتری نیز نیاز خواهد داشت. به عنوان مثال، یک خانه ۲۰۰ متری با ۴ اتاق خواب و سالن بزرگ به کلید پریزهای هوشمند بیشتری نسبت به یک خانه یک خوابه نیاز دارد. همچنین، در هوشمند سازی امنیت خانه، به دزدگیری با تعداد زون بالا و سنسورهای بیشتری نیاز خواهد بود. بنابراین، ضریب مساحت ساختمان و هزینه هوشمند سازی در موازات هم قرار دارند.

نوع سیستم یا پروتکل هوشمندسازی

عامل مهم دیگر در تعیین قیمت خانه هوشمند، نوع سیستم و پروتکل انتخابی برای هوشمند سازی است. به عنوان مثال، سیستم هوشمند سازی بی سیم یا با سیم.

هوشمند سازی با سیم قیمت خرید پایین تری نسبت به سیستم های جدید بی سیم دارد. اما در نهایت با توجه به هزینه های تخریب و نصب و هزینه سیم کشی که برای نصب و راه اندازی سیستم های سیمی صرف می شود، ممکن است قیمت تمام شده هوشمند سازی سیمی بیشتر از بی سیم شود.

نکته مهم دیگر اینکه هوشمند سازی بی سیم در همه انواع خانه ها قابل اجراست اما هوشمند سازی سیمی برای خانه های در حال ساخت بیشتر کاربرد دارد. در هوشمند سازی سیمی، عامل مهم دیگری که بر قیمت تاثیرگذار است، انتخاب نوع پروتکل است. پروتکل های هوشمند سازی سیمی با انواع قیمت های طراحی و پیاده سازی، بر قیمت نهایی هوشمند سازی خانه تاثیر خواهند گذاشت.

قیمت هوشمندسازی خانه
قیمت هوشمندسازی خانه

برند و شرکت تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی

انتخاب تجهیزات هوشمند از یک شرکت معتبر به دلیل ارائه خدمات و محصولات با کیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هزینه هوشمند سازی با چنین شرکتی نیز بیشتر خواهد بود، ولی به مراتب هزینه نگهداری از سیستم هوشمند سازی کاهش می یابد. تجهیزات هوشمند سازی خارجی به دلیل خرید با ارز مسلما قیمت بسیار بالاتری نسبت به تجهیزات هوشمند سازی ایرانی دارند. بنابراین، کشور تولید کننده و برند تجهیزات هوشمند سازی انتخابی، عامل مهمی در تعیین قیمت خانه هوشمند به شمار می رود.

از طرفی، تجهیزات هوشمند سازی ایرانی به دلیل تولید در داخل کشور با توجه به معماری و نیازهای داخلی طراحی و تولید می شوند و با ساختمان سازی و سلیقه ایرانی تطابق بیشتری دارند. پیشنهاد می شود محصولات ایرانی جهت هوشمند سازی ساختمان خود تهیه و خریداری کنید زیرا دسترسی راحت تری به نمایندگان خدمات پس از فروش خواهید داشت.

نیاز و سلیقه مشتری

در ابتدا، برای هوشمند سازی ساختمان باید هدف خود را مشخص کنید که این خانه چه قابلیت هایی را برای شما فراهم نماید. به عنوان مثال، برخی از مشتریان صرفا جنبه کاربردی و کارایی تجهیزات هوشمند را مدنظر دارند. به عنوان مثال، صرفا می خواهند روشنایی ساختمان را بتوانند از دور کنترل کنند و نیازی به ظاهر تجهیزات هوشمند ندارند، بنابراین برای این مشتریان از رله ها و مبدل های پشت کلیدی استفاده می شود که قیمت پایین تری دارند. اما چنانچه مشتری علاوه بر کارایی وسیله، ظاهر شیک و لوکس شدن ساختمان را نیز مدنظر داشته باشد، باید از انواع کلیدهای لمسی و تاچ پنل های مرکزی برای هوشمند سازی ساختمان استفاده نماید.

بهترین جا برای خرید تجهیزات هوشمند خانه

امروزه تجهیزاتی که برای خانه های هوشمند استفاده می شوند، نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشتند. سیستم های جدید نسبت به سیستم های قبلی بسیار بهتر هستند. در عین حال اما این سیستم ها پیچیدگی های بیشتری نسبت به محصولات قدیمی دارند و کیفیت و توان آن ها بالاتر است. اگر می خواهید خانه خود را به خانه هوشمند تبدیل کنید و سیستم های مختلف هوشمند داشته باشید باید اجزای آن را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید تا خیالتان از بابت حفاظت اموال خود راحت باشد. در سایت خانه هوشمند کوئیکس انواع تجهیزات موردنیاز برای هوشمندسازی منازل و دفتر کار موجود است که می توانید محصول موردنظر خود را به صورت اینترنتی تهیه کنید.